AGB

KLARNAS BETALNINGSALTERNATIV

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA

Softrack AB och Northrack ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

RETURER

Retur av varor

Vi följer Distansköplagen och lämnar 14 dagars ångerrätt från att kunden har mottagit varan. Som kund har du rätt att kontrollera varan men vid utnyttjad ångerrätt skall varan returneras i originalförpackning. Om produkten har använts mer än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper ska kunden stå för den eventuella värdeminskningen. Alla produkter har returrätt enligt Konsumentskyddslagen. 

Produkten lämnas tillbaka via transportbolaget DHL. Ta alltid kontakt med vår kundtjänst via e-post eller telefon så hjälper vi er med att arrangera returfrakten.

Returen skickas inom Sverige och är kostnadsfri för kunden.

Här hittar ni Konsumentverkets ångerblankett.

GARANTI

Varans garantitid är 60 månader från inköpsdatum på kvittot/fakturan. Ifall du tappat bort kvittot/fakturan, kan du kontakta vår kundtjänst.

Vid frågor angående garanti ber vi kunden att ta kontakt via e-post, adressen kundtjanst(at)northrack.se.

ÅNGERRÄTT

Som kund har du rätt 14 dagars ångerrätt, med vid ett sådant tillfälle meddela detta till oss snarast via e-post. Som kund har du rätt att återfå pengarna vid ångerrätt vid 14 dagar från den dag då Northrack kundtjänst har mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts. Som kund har du rätt att kontrollera varan men vid utnyttjat ångerrätt skall varan returneras I originalförpackning. Om produkten har använts mer än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper ska kunden stå för den eventuella värdeminskningen.

Vid återbetalning sker det med samma betalningssätt som vid köpet. Hela summan återbetalas, inklusive eventuell frakt, skatt och avgifter. 

Här hittar ni Konsumentverkets ångerblankett. Denna blankett kan användas när konsumenten vill ångra ett avtal, enligt reglerna i lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Konsumenten har även möjlighet att ångra sig på annat sätt än med blanketten men rekommenderas alltid att spara underlag som visar att han eller hon har ångrat sig.

REKLAMATION

Enligt Konsumentköplagen har du som kund 3 års reklamationsrätt. Fram till 6 månader ligger bevisbördan på Northrack att felet inte var ursprungligt. Efter 6 månader ligger bevisbördan på kunden. För privatpersoner och företagskunder skall reklamationen göras inom 2 månader från det att felet upptäckts. Om det har uppstått felaktigheter på produkten har vi rätt att försöka åtgärda felet eller byta ut produkten. Vid reklamation efter garantitidens utgång är det köparen som skall påvisa att felet har funnits redan vid leveranstillfället. Konsumenten kommer att ersättas för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen.

Mer information om reklamationer kan dun finna på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se/

Om Northrack företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation kommer eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag Northrack mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. 

Vid eventuella tvist så följer Softrack AB och Northrack den Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).  http://www.arn.se

Postadress till ARN: Box 174, 101 23 Stockholm

Besöksadress: Kungsholmstorg 5, Stockholm

Tel: 08-508 860 00 (Öppettider: 9-12, 13-15)

Fax: 08-508 860 01

E-post: arn@arn.se

Vid behov av reklamation kontakta alltid oss via e-post kundtjanst@northrack.se.

Länk till den Europeiska Kommisionens Online-plattform för tvistlösning (ODR).