Versand

Beställningen levereras närmaste postombud/utlämningsställe med DHL för att sedan aviseras så att kunden kan hämta paketet. Den allmänna leveranstiden är 1-3 arbetsdagar från beställningens bekräftelse och sändning. 

För mer information om leveransen ta gärna kontakt med vår kundtjänst via e-post (kundtjanst@northrack.se).

Konsumenter kan slutföra köp för varor som vi inte har i lager vid beställningstillfället. Om produkten inte finns tillgängligt under beställningsögonblicket, kommer produkten att skickas när produkten finns i lager. Leveranstiden för produkter som vi inte har i lager vid beställningstillfället kommer att anges till kunden via e-post. Produktens tillgänglighet och när produkten kommer att skickas till den angivna leveransadressen finns att se på produktsidan eller kan frågas av vår kundtjänst via e-post eller telefon.

Om inte en specifik leveranstid avtalas, kommer konsumenten att mottaga leveransen inom 30 dagar utan onödigt dröjsmål. Om det uppstår förseningar kommer vi att informera konsumenter utan onödigt dröjsmål om anledningen till förseningen och upplyser om en ny leveranstidpunkt via e-post eller telefon.

Om Northrack (Softrack AB) inte kan avhjälpa felet på leveransen, har kunden rätt att häva köpet kostnadsfritt. Som kund har ni i alla fall rätt att häva beställningen vid överskriden normal leveranstid.

Med varje beställningsbekräftelse skickas det ut en spårningslänk via e-post, med vilket man kan spåra paketet med. Utöver bekräftelsen skickas det ut köpvillkor via e-post. Northrack levererar endast till Sverige. 

Förekommer det synliga skador på paketet, ber vi kunden (eller kunden kan be föraren) att gör en notering i transportboken om transportskadorna och ta efter detta genast kontakt med Northrack. Kontakt bör tas inom 3 dagar efter att transportskadan upptäckts. Annars övergår ansvaret om skadan till kunden.